Algemeen
Heeft u een elektrastoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:
- Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
- Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
- Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.
Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing. Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. U kunt dit melden bij de afdeling Reparatieverzoeken via (0598) 45 14 82, keuze 1.
Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.
Instructiefilmpje voor stekkerproef
Klik hier voor een instructiefilmpje voor het doen van een stekkerproef.
Klik hier voor een instructiefilmpje voor het doen van een stekkerproef met Turkse ondertiteling.