Reparatie melden

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om uw reparatie via deze pagina aan ons door te geven.

Wel kunt u uw verzoek doorgeven door een mailtje te sturen naar info@groningerhuis.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Liever bellen? Dat kan ook op (0598) 45 14 82. 

 

OnderhoudsABC

Een verstopt toilet? Scheef hangende deuren? Losse dakpannen? Er gaat wel eens iets kapot. Daarom heeft uw woning regelmatig onderhoud nodig. Een deel van dat onderhoud doen wij. Voor andere reparaties bent u zelf verantwoordelijk. In dit onderhoudsABC ziet u in een oogopslag wie waar verantwoordelijk voor is.

Open hier het OnderhoudsABC

Veel gevraagd over Reparatie melden

Er is iets stuk in of aan mijn woning/garage. Hoe meld ik een reparatie bij jullie?

Algemeen

U kunt daarvoor bellen met onze afdeling reparatieverzoeken via telefoonnummer (0598) 45 14 82, keuze 1. Als het nodig is, wordt er direct een afspraak voor reparatie met u gemaakt.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Heeft u een reparatieverzoek dat niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering of een ernstige daklekkage? Bel dan naar (0598) 45 14 82. Luister goed naar de ingesproken tekst. U hoort dan wat u moet doen.

Ik heb een reparatie/klus in huis, wie betaalt dat?

Algemeen

Dat hangt af van de soort reparatie. Het ophangen van een lamp, het aansluiten van een gasfornuis of schilderwerk binnen zijn klussen die u zelf moet doen. Lees meer hierover in onze onderhouds-ABC. (link naar: https://www.groningerhuis.nl/media/1493/onderhoudsabc-versie-2022-online.pdf)

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

U kunt dit bij ons melden via het contactformulier.

Heeft u een reparatieverzoek dat niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering of een ernstige daklekkage? Bel dan naar (0598) 45 14 82. Luister goed naar de ingesproken tekst. U hoort dan wat u moet doen.

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt dit melden via het contactformulier. We horen graag waarom dit niet naar tevredenheid is opgelost en wat u graag anders had gezien. U kunt ons ook bellen via (0598) 45 14 82, keuze 1. Samen met u gaan we kijken hoe we de reparatie alsnog naar uw tevredenheid kunnen oplossen.

Waar meld ik een reparatie aan een gezamenlijke ruimte in mijn woongebouw?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Kan ik als huurder gratis zand krijgen van jullie?

Algemeen

Ja, als u zelf uw bestrating wilt (her)leggen leveren wij u 1 m3 straat zand gratis. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Algemeen

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via (0598) 45 14 82. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of de buren. Buiten kantoortijden wordt u automatisch doorgeschakeld.

Ik heb geen stroom in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u een elektrastoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:

  1. Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  2. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  3. Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.

Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing. Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. U kunt dit melden bij de afdeling Reparatieverzoeken via (0598) 45 14 82, keuze 1.

Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Algemeen

Kijk eerst of het om 1 kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om 1 kraan dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. U kunt ons bellen via (0598) 45 14 82, keuze 1.
Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel goed is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 2 bar. Is de druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. U vindt de contactgegevens op uw meterkastkaart.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Waterbedrijf Groningen via (050) 368 86 88. Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en schoonmaken met azijn. Woont u in een appartementencomplex? Geef dan een reparatieverzoek aan ons door via onze website of bel met onze afdeling Reparatieverzoeken via (0598) 45 14 82, keuze 1.

Moet ik een onderhoudsabonnement afsluiten als ik een woning van jullie huur?

Algemeen

Groninger Huis werkt niet met onderhoudsabonnementen voor huurders. U hoeft die dus niet af te sluiten. U kunt uw reparaties gewoon melden bij ons. Neem hiervoor contact op met (0598) 45 14 82, keuze 1.

Ik heb een klacht over het glasvezel internet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Wij adviseren u contact op te nemen met de aanbieder van het glasvezel internet.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met de monteur. De monteur is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Algemeen

Soms is de monteur niet op de afgesproken tijd bij u. Dat kan verschillende redenen hebben. Om te horen wanneer de monteur bij u komt, kunt u contact opnemen met de afdeling Reparatieverzoeken via (0598) 45 14 82, keuze 1.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met de monteur gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Algemeen

U kunt dan het beste telefonisch contact opnemen met de afdeling Reparatieverzoeken via (0598) 45 14 82, keuze 1. Buiten onze openingstijden kunt u dit het beste melden via het contactformulier.