Mijn Groninger Huis

Hieronder staan de veelgestelde vragen over Mijn Groninger Huis. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsboven of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Mijn Groninger Huis

Kan ik een kopie van mijn huurovereenkomst ontvangen?

Algemeen

Ja dat kan. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb geen activatiecode ontvangen voor het aanmaken van een huurdersaccount. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt een activatiecode opvragen via deze link. Krijgt u de e-mail niet binnen? Neem dan contact met ons op via contactformulier

Hoe kom ik in contact met een communicatiemedewerker?

Algemeen

U kunt contact opnemen met onze communicatiemedewerker via ons algemene telefoonnummer (0598) 45 14 82.

Ik huur een woning van jullie. Hoe maak ik een account aan voor het Klantportaal?

Algemeen

Heeft u een activatiecode ontvangen? Dan kunt u uw account via deze link activeren.

Heeft u nog geen activatiecode ontvangen? Dan kunt u de activatiecode hier opvragen. Ontvangt u de activatiecode niet in uw e-mail? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Hoe gaat Groninger Huis om met mijn persoonlijke gegevens (privacy)?

Algemeen

Wij leggen gegevens vast in het kader van de dienstverlening, bij inschrijving van woningzoekenden, de huurincasso, het sluiten van een huurovereenkomst of bij een ander contact. Waarom en hoe we dat (veilig) doen kunt u lezen op de pagina Privacy & AVG

Wat is het klantportaal Mijn Groninger Huis?

Algemeen

Mijn Groninger Huis is uw persoonlijke gedeelte van onze website. Na het inloggen kunt u op het klantportaal uw persoonlijke gegevens bekijken. U vindt bijvoorbeeld informatie over de woning die u huurt. Daarnaast kunt u via Mijn Groninger Huis allerlei zaken zelf regelen. Denk hierbij aan uw huur opzeggen, een wijziging van het huurcontract aanvragen en meer.

Ik huur een woning van jullie. Hoe kan ik mijn voorkeur voor het ontvangen van de post doorgeven?

Algemeen

Via het document dat u van ons ontvangen heeft kunt u aangeven hoe u de post wilt ontvangen. Of vul het contactformulier in. Wij passen het dan voor u aan.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor het Mijn Groninger Huis-account ben vergeten?

Algemeen

Als u uw wachtwoord vergeten bent kunt u uw wachtwoord opnieuw aanvragen. Na het invullen van uw gegevens krijgt u een e-mail. Via deze e-mail kunt u een nieuwe wachtwoord instellen. U kunt dit via deze link doen. Komt de e-mail niet binnen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik huur samen met mijn partner een woning. Kunnen we allebei een account voor het Klantportaal aanmaken?

Algemeen

Nee, u kunt maar 1 account aanmaken. U kunt wel op hetzelfde account inloggen.

Is het klantportaal Mijn Groninger Huis veilig om te gebruiken?

Algemeen

Mijn Groninger Huis is veilig om te gebruiken. Wij raden u wel aan om de nieuwste internetbrowser te gebruiken. Ook raden wij u aan om een sterk wachtwoord te gebruiken. Hieronder staan een aantal tips voor een goed wachtwoord:

  • Hoe meer tekens, hoe veiliger. 8 tekens is aan de korte kant. Het is verstandiger een lengte van minimaal 12 tekens aan te houden. Dat maakt het wachtwoord tot 80 miljoen keer zo sterk. Maar meer tekens is nog beter.
  • Cijfers, hoofdletters en speciale tekens (&, ?, #, !, %, enz.) versterken het wachtwoord.
  • Of gebruik een wachtzin, die onthoud je makkelijker. Voorbeeld: IkHeb100Fietspompen.
    Gebruik wachtzinnen van minimaal 4 woorden. Gebruik geen spreekwoord of bekende zin, maar het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. Voorbeeld: 131KilometerIsTeSnel. Bij sommige websites is de maximale wachtwoordlengte te kort voor een veilige wachtzin.
  • Het wachtwoord mag geen makkelijk te raden persoonlijke informatie bevatten, zoals een naam, geboortedatum of adres.
  • Gebruik verschillende wachtwoorden voor elke website en dienst.
  • Pas wachtwoorden minimaal 1 keer per jaar aan. Niet te vaak, want je moet het wel kunnen onthouden.