Mijn Groninger Huis

Hieronder staan de veelgestelde vragen over Mijn Groninger Huis. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Mijn Groninger Huis

Waar vind ik de algemene voorwaarden van mijn huurovereenkomst?

Algemeen

De algemene huurvoorwaarden vindt u op onze website. U krijgt de algemene huurvoorwaarden ook bij het tekenen van de huurovereenkomst.

Kan ik een kopie van mijn huurovereenkomst ontvangen?

Algemeen

Ja dat kan. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier of bel naar (0598) 45 14 82.

Wat is het klantportaal Mijn Groninger Huis?

Algemeen

Mijn Groninger Huis is uw persoonlijke gedeelte van onze website. Na het inloggen kunt u op het klantportaal uw persoonlijke gegevens bekijken. U vindt bijvoorbeeld informatie over de woning die u huurt. Daarnaast kunt u via Mijn Groninger Huis allerlei zaken zelf regelen. Denk hierbij aan een reparatieverzoek indienen en plannen, uw huur opzeggen, een wijziging van het huurcontract aanvragen en meer.

Welke informatie is beschikbaar via het klantportaal Mijn Groninger Huis?

Algemeen

Via Mijn Groninger Huis vindt u bijvoorbeeld informatie over de woning die u huurt. Daarnaast kunt u via het klantportaal allerlei zaken zelf regelen. Denk hierbij aan een reparatieverzoek indienen en plannen, uw huur opzeggen, een wijziging van het huurcontract aanvragen en meer.

Is het klantportaal Mijn Groninger Huis veilig om te gebruiken?

Algemeen

Mijn Groninger Huis is veilig om te gebruiken. Wij raden u wel aan om de nieuwste internetbrowser te gebruiken. Ook raden wij u aan om een sterk wachtwoord te gebruiken. Hieronder staan een aantal tips voor een goed wachtwoord:

  • Hoe meer tekens, hoe veiliger. 8 tekens is aan de korte kant. Het is verstandiger een lengte van minimaal 12 tekens aan te houden. Dat maakt het wachtwoord tot 80 miljoen keer zo sterk. Maar meer tekens is nog beter.
  • Cijfers, hoofdletters en speciale tekens (&, ?, #, !, %, enz.) versterken het wachtwoord.
  • Of gebruik een wachtzin, die onthoud je makkelijker. Voorbeeld: IkHeb100Fietspompen.
    Gebruik wachtzinnen van minimaal 4 woorden. Gebruik geen spreekwoord of bekende zin, maar het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. Voorbeeld: 131KilometerIsTeSnel. Bij sommige websites is de maximale wachtwoordlengte te kort voor een veilige wachtzin.
  • Het wachtwoord mag geen makkelijk te raden persoonlijke informatie bevatten, zoals een naam, geboortedatum of adres.
  • Gebruik verschillende wachtwoorden voor elke website en dienst.
  • Pas wachtwoorden minimaal 1 keer per jaar aan. Niet te vaak, want je moet het wel kunnen onthouden.

Hoe maak ik een account aan voor het Klantportaal?

Algemeen

Heeft u een activatiecode ontvangen? Dan kunt u uw account via deze link activeren.

Heeft u nog geen activatiecode ontvangen? Dan kunt u uw de activatiecode hier opvragen.

Ik huur samen met mijn partner een woning. Kunnen we allebei een account voor het Klantportaal aanmaken?

Algemeen

Het is niet mogelijk om meer dan 1 account aan te maken. U kunt wel op hetzelfde account inloggen.

Ik heb geen activatiecode ontvangen voor het aanmaken van een huurdersaccount. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt een activatiecode opvragen via deze link.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Algemeen

Als u uw wachtwoord vergeten bent kunt u uw wachtwoord opnieuw aanvragen. Na het invullen van uw gegevens krijgt u een e-mail. Via deze e-mail kunt u een nieuwe wachtwoord instellen. U kunt dit via deze link doen.