Zaken om te regelen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over wat u misschien moet regelen als u gaat verhuizen naar een Groninger Huis. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsboven of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Zaken om te regelen

Ben ik verplicht om een inboedelverzekering af te sluiten?

Algemeen

U bent niet verplicht om een inboedelverzekering af te sluiten. Maar we raden u aan om het wél te doen. Als u niet verzekerd bent moet u zelf de kosten betalen voor schade aan uw inboedel. Bijvoorbeeld als uw vloer beschadigd is na een lekkage. Wij zorgen voor het stoppen van de lekkage. De schade aan uw vloer meldt u bij uw eigen verzekeraar.

Ik ontvang post van de vorige bewoner. Wat kan ik doen?

Algemeen

Heeft u het nieuwe adres van de vorige bewoner? Dan adviseren wij u om de post daar naar toe te sturen of te brengen. Weet u niet waar de vorige bewoner nu woont? Dan adviseren wij u de post 'retour afzender' te sturen.

Wie is verantwoordelijk voor de telefoon- en/of kabelaansluiting in mijn woning?

Algemeen

Groninger Huis moet ervoor zorgen dat er een telefoon- en/of kabelaansluiting in de woning aanwezig is (meestal is dat in de meterkast). Voor bekabeling vanaf de aansluiting naar één of meerdere plekken in uw woning bent u zelf verantwoordelijk.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor het signaal of storingen aan de aansluiting. De provider en netwerkeigenaar zijn hiervoor verantwoordelijk.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Algemeen

Neem contact op met uw gemeente als u geen container hebt.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas voor de container kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe?

Algemeen

Een milieu- of afvalpas vraagt u aan bij uw gemeente. Het kan zijn dat daar kosten aan verbonden zijn. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.