Huurovereenkomst tekenen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over het tekenen van een huurovereenkomst. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsboven of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Huurovereenkomst tekenen

Ik wil de naam op mijn huurcontract aanpassen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt dit aanvragen via het formulier huurcontract wijzigen. U kunt inloggen met postcode en huisnummer of met uw gebruikersnaam en wachtwoord. De stappen die u moet nemen wijzen zich vanzelf. U kunt dit ook melden via het contactformulier. Denkt u er dan aan om de bewijsstukken mee te sturen? De bewijsstukken kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • scheidingsconvenant;
  • uittreksel basisregistratie personen;
  • bewijs trouwen/geregistreerd partnerschap;
  • overlijdensakte.

Kan ik een kopie van mijn huurovereenkomst ontvangen?

Algemeen

Ja dat kan. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Wanneer onderteken ik mijn huurovereenkomst?

Algemeen

Als de woning klaar is om verhuurd te worden. We maken een afspraak met u voor het tekenen van de huurovereenkomst.

Ik heb een bewindvoerder. Mag ik zelf mijn huurovereenkomst tekenen?

Algemeen

Dat overlegt u met uw bewindvoerder.

Ik zit in een schuldsaneringstraject. Mag ik zelf mijn huurovereenkomst tekenen?

Algemeen

Dat overlegt u met uw schuldhulpverlener.

Kan ik iemand anders machtingen om de huurovereenkomt te ondertekenen?

Algemeen

Nee, u moet zelf de huurovereenkomst tekenen.