Servicekosten en verzekeringen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over servicekosten en verzekeringen. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsboven of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Servicekosten en verzekeringen

Bij het uitvoeren van onderhoud hebben jullie schade aan mijn woning of spullen veroorzaakt. Hoe kan ik deze schade verhalen?

Algemeen

U meldt de schade bij Groninger Huis. Neem hiervoor contact op met (0598) 45 14 82, keuze 1. Neem ook contact op met uw eigen verzekering. Uw verzekering komt op voor uw belangen.

Ik heb brandschade aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

U meldt de schade bij uw eigen verzekering. Uw verzekeraar neemt, als dat nodig is, contact op met onze verzekeraar.

Ik heb per ongeluk schade aan mijn woning veroorzaakt. Wat nu?

Algemeen

U meldt bij uw eigen verzekering dat u schade hebt veroorzaakt aan uw woning. En u meldt de schade bij Groninger Huis. Neem hiervoor contact op met (0598) 45 14 82, keuze 1.

Ik huur een woning van jullie. Moet ik een opstalverzekering afsluiten?

Algemeen

Nee, een opstalverzekering sluit u alleen af als u eigenaar bent van het pand. U moet wel zelf een inboedelverzekering afsluiten.

Ben ik verplicht om een aansprakelijksheidsverzekering af te sluiten als ik een woning van jullie huur?

Algemeen

Iedere Nederlander is verplicht een wettelijke aansprakelijkheidsverzegekering (WA) af te sluiten. Dat is niet gekoppeld aan het huren van een woning.