Zonnepanelen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over de zonnepanelen. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Zonnepanelen

Ik wil graag zonnepanelen op mijn woning. Hoe kom ik hiervoor in aanmerking?

Algemeen

Krijgt uw straat zonnepanelen, dan ontvangt u vanzelf van ons een aanbod in de brievenbus. Heeft u geen brief ontvangen? Dan komt uw woning hier voorlopig niet voor in aanmerking. Toch energie besparen? Neem dan eens een kijkje op www.Zosimpelalswat.nl voor tips.

Als ik zonnepanelen op mijn woning krijg, wat zijn dan de kosten?

Algemeen

U betaalt € 1,- per paneel aan huurverhoging per maand. Krijgt u bijvoorbeeld 8 zonnepanelen op uw woning, dan betaalt u € 8,- per maand extra aan huur.

Wat gebeurt er met mijn energierekening als ik zonnepanelen krijg?

Algemeen

Uw energierekening zal lager uitvallen. Dit komt doordat de zonnepanelen stroom opwekken. Deze stroom wordt teruggelevert aan het net en afgetrokken van wat u zelf aan energie verbruikt.

Ik heb een brief gekregen van Enexis dat mijn zonnepanelen nog niet zijn aangemeld. Wat moet ik doen?

Algemeen

Geef dit aan ons door. Wij nemen dan contact op met de installateur en zorgen ervoor dat uw zonnepanelen alsnog worden aangemeld. Neem hiervoor contact op met de afdeling Vastgoed via 0598-451482 keuze 4. Of stuur een e-mail naar info@groningerhuis.nl.

Moet ik zelf aan mijn energieleverancier doorgeven dat er zonnepanelen op mijn woning zijn geplaatst?

Algemeen

Nee dit hoeft u niet te doen. De zonnepanelen worden door de installateur aangemeld bij de netbeheerder. De netbeheerder geeft de gegevens weer door aan uw energieleverancier.

 Krijgt u toch een brief van Enexis dat u de zonnepanelen moet aanmelden? Neem dan contact met ons op.

Waar meld ik een storing aan mijn zonnepanelen?

Algemeen

U kunt daarvoor bellen met onze afdeling Reparatieverzoeken via telefoonnummer 0598-451482, keuze 1 en optie 4.

Ik wil graag zonnepanelen op mijn woning laten plaatsen. Mag ik dat zelf laten doen?

Algemeen

Hiervoor kunt u hier een verzoek bij ons indienen. De opzichter komt dan bij u langs om de aanvraag te beoordelen. Hij geeft hiervoor wel of geen toestemming.

Zijn er aanpassingen in mijn woning nodig voor het plaatsen van zonnepanelen?

Algemeen

Dat is afhankelijk van de situatie in uw woning. Het kan zijn dat de huidige meterkast niet geschikt is om de zonnepanelen erop aan te sluiten. Dan wordt de meterkast vervangen door een nieuwe meterkast.

Moet ik thuis zijn als de zonnepanelen op mijn woning worden geplaatst?

Algemeen

U hoeft niet thuis te zijn als de zonnepanelen op het dak worden geplaatst. Voor het aansluiten van de zonnepanelen op de meterkast moet u wel thuis zijn. De installateur maakt hiervoor met u een afspraak. De werkzaamheden duren ongeveer 2 a 3 uur.

Ik heb gehoord dat Groninger Huis zonnepanelen gaat plaatsen bij huurders. Kan ik mij hiervoor opgeven?

Algemeen

Nee dat is niet mogelijk. Huurders krijgen van Groninger Huis een aanbod voor zonnepanelen. Alleen als u een aanbod hebt gehad, kunt u deelnemen.

Ik heb zonnepanelen, maakt Groninger Huis deze schoon?

Algemeen

Nee, de zonnepanelen worden niet schoongemaakt. Regenwater is voldoende om deze schoon te houden. 

Hoe kan ik zien hoeveel stroom er wordt opgewekt door de zonnepanelen?

Algemeen

Dit kunt u zien op uw maandelijks rapport wat u via de mail krijgt van uw energieleverancier.

Krijgt u geen maandelijks rapport? Neem dan contact op met uw energieleverancier. Zij kunnen u deze per mail toesturen.

Aan welke kant van het dak worden de zonnepanelen geplaatst?

Algemeen

Dat bepaalt de installateur. Hij maakt hiervoor een legplan. Hij bekijkt aan welke kant van het dak de zonnepanelen het meest opleveren.

Moet ik controleren of mijn zonnepanelen nog werken?

Algemeen

Controleer minstens één keer per maand of de zonnepanelen nog werken. Dit kunt u doen door te kijken of er een lampje brandt op de omvormer op zolder. Brandt deze groen, dan hoeft u niets te doen. Brandt er geen lampje of een rood lampje, neem dan contact met ons op.